Τα μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά στο νηπιαγωγείο τα πάνε καλύτερα ακόμη και στο πανεπιστήμιο σύμφωνα με μελέτη


Είναι γνωστό από χρόνια ότι τα μεγαλύτερα παιδιά σε μια τάξη τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο από ότι οι νεώτεροι συμμαθητές τους. Όμως σύμφωνα με μια νέα μελέτη, που συνυπογράφει η οικονομολόγος του Πανεπιστημίου Scarborough του Τορόντο, Elizabeth Dhuey (εικόνα), το χάσμα αυτό επιμένει, με τα μεγαλύτερα παιδιά να είναι περισσότερο πιθανό να ακολουθούν μετά-δευτεροβάθμια σχολή και να αποφοιτούν από ένα καλό πανεπιστήμιο.«Τα μεγαλύτερα παιδιά, στην περίπτωση της έρευνας αυτά που γεννήθηκαν νωρίς το Σεπτέμβριο, πηγαίνουν καλύτερα στο δημοτικό από ότι οι νεώτεροι ομόλογοί τους», λέει η Dhuey, η οποία με προηγούμενη έρευνά της έχει εξερευνήσει το φαινόμενο. «Αυτό που βρήκαμε σε αυτή τη έρευνα είναι ότι το χάσμα αυτό επιμένει σε όλη την σχολική τους πορεία, έτσι καταλήγουν πιθανότερα να ακολουθήσουν μια μετα-δευτεροβάθμια σχολή και να αποφοιτήσουν από ένα καλό πανεπιστήμιο».
Η μελέτη, της Dhuey, αναπληρώτριας καθηγήτριας οικονομικών και μιας ομάδας τριών οικονομολόγων από πανεπιστήμια των ΗΠΑ, δημοσιεύθηκε από το National Bureau of Economic Research. Παρακολούθησε τις διαφορές μεταξύ παιδιών από τη Florida γεννημένα ακριβώς πριν και μετά από την 1 Σεπτεμβρίου – καταληκτική ημερομηνία για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο (στις ΗΠΑ είναι η πρώτη χρονιά φοίτησης στο εκπαιδευτικό τους σύστημα K12). Αυτό που αναφέρει η Dhuey, είναι ότι αυτό που είναι εκπληκτικό με τα δεδομένα είναι ότι το φαινόμενο είναι σχετικά σημαντικό και εντοπίζεται σε όλες τις κοινωνιο-οικονομικές ομάδες.
Για παράδειγμα, ερευνώντας στα παιδιά από την μεσαία κοινωνιο-κοινωνική ομάδα, οι ερευνητές βρήκαν ότι οι μεγαλύτεροι, γεννημένοι το Σεπτέμβριο, σπουδαστές ήταν 2,6% πιο πιθανό να ακολουθήσουν μετα-δευτεροβάθμια σχολή και 2,6% πιο πιθανό να αποφοιτήσουν από ένα καλό πανεπιστήμιο από τους νεώτερους, γεννημένους τον Αύγουστο, ομολόγους τους. Οι ερευνητές επίσης βρήκαν ότι τα γεννημένα τον Αύγουστο παιδιά ήταν 1% πιο πιθανό να φυλακιστούν για νεανικά αδικήματα, ένα εύρημα που σύμφωνα με την Dhuey ήταν πραγματική έκπληξη. «Αυτές δεν είναι έντονες διαφορές, όμως είναι αναμφίβολα αρκετά μεγάλες για να είναι οικονομικώς σημαντικές», θα παρατηρήσει η ερευνήτρια.
Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα μεγαλύτερα παιδιά πάνε καλύτερα στο σχολείο, υπάρχει αντιπαράθεση για το εάν το φαινόμενο εξαφανίζεται με το πέρασμα του χρόνου. Η μελέτη αυτή είναι μοναδική, λόγω της υψηλής ποιότητας της φύσης των δεδομένων και του γεγονότος ότι αναζήτησε τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα ακολουθώντας τους σπουδαστές καθ’ όλη την ακαδημαϊκή τους πορεία και μέσα στο πανεπιστήμιο. Η Dhuey υποστηρίζει ότι τα μεγαλύτερα παιδιά θα μπορούσαν να απολαμβάνουν μικρά πλεονεκτήματα από την αρχή, τα οποία θα συνεχίζονται κατά τη διάρκεια των χρόνων. Δεν είναι καθαρό πώς αυτά τα χάσματα μπορούν να επιλυθούν, αναφέρει.
Είναι αξιοσημείωτο, αν και κάπως συζητήσιμο, ότι η προηγούμενη έρευνα της Dhueyχρησιμοποιήθηκε ως στοιχείο για να υποστηριχθεί η πρακτική των γονέων να καθυστερούν ένα χρόνο την εγγραφή των παιδιών τους στο νηπιαγωγείο (academic redshirting). Αυτή η έρευνα σημαίνει ότι οι γονείς με παιδιά που γεννήθηκαν αργά στη χρονιά θα έπρεπε να σπεύσουν να καθυστερήσουν την εγγραφή των παιδιών τους στο νηπιαγωγείο; Καθόλου, λέει η Dhuey: «Δεν είναι καθόλου σαφές ότι θα πρέπει να καθυστερήσουμε την εγγραφή των παιδιών μας. Θεωρώ ότι αυτά είναι γενικά φαινόμενα και είναι σημαντικό να κατανοηθούν, όμως οι γονείς δεν θα πρέπει να δίνουν υπερβολική βαρύτητα σε αυτό».
Κατά πρώτον, η καθυστέρηση εγγραφής στο νηπιαγωγείο σημαίνει απομάκρυνση του παιδιού σας από την αγορά εργασίας για ένα επιπλέον χρόνο, πράγμα το οποίο είναι το ίδιο δαπανηρό. Η ερευνήτρια σημειώνει επίσης ότι δεν είναι σαφές εάν η καθυστέρηση εγγραφής είναι ακόμη μια αποτελεσματική τεχνική, καθώς ποτέ δεν μετρήθηκε: υπάρχουν λίγα δεδομένα που συγκρίνουν σπουδαστές των οποίων καθυστέρησε η εγγραφή τους στο νηπιαγωγείο σε σύγκριση με αυτούς που δεν καθυστέρησαν. «Ο τελικός μου σκοπός είναι κάπως να παράσχω μια αιτιώδη επίδραση της καθυστέρησης εγγραφής, με αυτό τον τρόπο να μπορούμε πραγματικά να κατανοήσουμε εάν είναι μια ευεργετική παρέμβαση ή όχι», αναφέρει η Dhuey.
Είναι, λέει η Dhuey, σημαντικό οι γονείς να κατανοήσουν την επίδραση και να συναντηθούν με το δάσκαλο των παιδιών τους νωρίς για να συζητήσουν σχετικά με το πώς θα την περιορίσουν. Όμως δεν θα πρέπει να πανικοβληθούν – δεν είναι προάγγελος ότι το παιδί τους θα βρεθεί σε σοβαρή μειονεκτική θέση. «Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι αυτά είναι στατιστικοί μέσοι όροι και ότι υπάρχουν πάρα πολλά, γεννημένα το Δεκέμβριο, παιδιά που τα πάνε πολύ καλά», αναφέρει.

Πηγή: University of Toronto  egno.gr

Περισσότερα στη δημοσίευση: School Starting Age and Cognitive Development. National Bureau of Economic Research

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις